1 rajd Oświęcimski czyli IV Runda RSMŚL

Nie wiem co się stało ale nie mogę dodać zdjęć z tej imprezy więc musicie zadowolić się samym moim opisem tego rajdu. Największą atrakcję jak i furorę zrobił zapewne Maciek Oleksowicz, który zgłosił do Oświęcimia swojego Forda Fiestę R5 w klasie GOŚĆ. Oprócz tej historycznej atrakcji w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska sam rajd był także historycznym wydarzeniem bo został po raz pierwszy rozegrany na terenach Oświęcimia co dodawało wiele ciekawości jak poradzą sobie zawodnicy na nowych nieznanych dotąd trasach.

OS 1/3/5 czyli Brzeszcze był moim zdaniem odcinkiem dużo bardziej technicznym niż Dwory Drugie i nie były rozwijane aż tak duże prędkości choć jak stałem na łączniku szutrowym tego odcinka to prędkość była i to całkiem spora! Szuter tak mi się spodobał, iż postanowiłem także w tym miejscu pozostać na drugim przejeździe, który był jeszcze szybszy niż pierwszy. W klasie GOŚĆ na tej partii najlepiej moim zdaniem przeszedł Jurek Tomaszczyk, który jednak minimalnie nie zdołał się dohamować do prawego zakrętu i musiał cofać ; jeśli chodzi o zawodników z RSMŚL to najgrubiej przeszedł tutaj Piotr Baran w Hondzie Civic IV generacji, który wykorzystywał cały potencjał auta jak i każdy centymetr trasy. Na trzeci ostatni przejazd tej próby udałem się na słynny zakręt, gdzie było najwięcej crashy i choć wypadku nie bylo na ostatnim przejeździe to i tak rów ciągnął jeszcze niektórych zawodników i było to bardzo efektowne!

0S 2/4 i docelowo też 6 Dwory Drugie także mi się bardzo podobał już po obejrzeniu onboardów bo był bardzo szybkim miejscami bardzo szerokim oesem z dużą ilością popularnego syfu na asfalcie co mogło być ciekawe i było zresztą sami zobaczycie w THE BEST OF ! Pisałem, że docelowo ten oes miał być też 6 próbą rajdu, ale ze względu na liczne dzwony na odcinku Brzeszcze oraz ślub także na trasie tego odcinka spowodowały liczne opóźnienia i tym sposobem próba numer 6 Dwory Drugie została odwołana co zapewne bardzo ucieszyło załogę Piotr Baran/ Michał Paciej w Hondzie Civic, która miała tylko niecałe 5s przewagi nad Łukaszem Pieniążek / Ryszard Ciupka w Hondzie Civic Type R a po ostatnim odcinku Brzeszcze ich przewaga zmalała do 1,8s i z taką też przewagą załoga najstarszej ewolucji Hondy Civic wygrała 1 rajd Oświęcimski oraz klasę K3 a w tym sezonie to już ich druga wygrana w generalce RSMŚL!!!

Takie wyczyny bardzo mi się podobają, bo potwierdzają moje zdanie, że zwycięstwo słabszym autem dużo lepiej smakuje i bardzo dużo zależy od techniki jazdy kierowcy a nie tylko od samego auta i zaawansowanego sprzętu! Oczywiście wielkie brawa także dla Łukasza Pieniążek z Ryszardem Ciupka za zgotowanie pięknego widowiska walki z Piotrem Baranem oraz dla Adriana Jurasz, który także niesamowicie cisnął swoim Clio i zabrakło zaledwie 0,1s do drugiego miejsca!!!

Jeśli jesteśmy już przy wynikach to przedstawiam zwycięzców poszczególnych klas:

Klasa K4 : Łukasz Pieniążek / Ryszard Ciupka Honda Civic Type R

Klasa K3 : Piotr Baran / Michał Paciej Honda Civic

Klasa K2: Nuszczyński Adrian / Najgrodzki Jakub Fiat Seicento

Klasa PPC czyli ( Puchar Peugeota i Citroena) : Marek Sąsiadek / Poradzisz Michał Citroen Saxo

Klasa PCR czyli ( Puchar Cento Rally czyli Seicento i Cinquecento): Grzegorz Pasterak / Gładysz Adam Fiat Cinquecento

Klasa GOŚĆ: Maciej Oleksowicz/ Michał Kuśnierz Forda Fiesta R5 warto tutaj dodać, że zacięty pojedynek toczyli ze sobą Tomaszczyk vs Kręcioch obaj w Fordzie Fiesta R2, jednak po odwołaniu odcinka numer 6 i błędzie Tomaszczyka na szutrze to Kręcioch zajął drugie miejsce z przewagą zaledwie 2,3s.

Klasa LEGEND : Waldemar Janecki / Grzegorz Kwiecień BMW 318 IS

Rajd był dla mnie bardzo ekscytujący głównie dzięki wspaniałej walce Piotra Barana z Łukaszem Pieniążkiem oraz dzięki walce Jurka Tomaszczyk z Rafał Kręcioch a także takim zawodnikom jak Maciek Oleksowicz Fiesta R5, Adrian Jurasz Clio, Janecki Waldemar BMW, Gaciarz Marcin Sunny, Różycki Michał Civic, Sąsiadek Marek Saxo czy Damian Kostka Civic nie sposób wymienić wszystkich 🙂

Największymi pechowcami jak dla mnie osobiście tego rajdu jest załoga Krzysztof Borowiecki / Krzysztof Pietruszka w Hondzie Civic Type R, której zaraz na początku pierwszej próby padła półośka co oznaczało koniec rajdu a wielka szkoda bo bardzo chciałem ich zobaczyć na trasach tego rajdu i byłem przygotowany na ostry doping! Cóż takie są rajdy ale mam nadzieję, że dla tej załogi limit pecha na ten sezon się już wyczerpał!

V runda w cyklu RSMŚL to rajd w Jastrzębiu planowany na 10-11 października, którego już nie mogę się doczekać a może do tego czasu dowiemy się co z rajdem w Bestwinie czy w ogóle się odbędzie itp. Póki co pozostaje nam czekać na Jastrzębie a poniżej przedstawiam punktacje w walce o tytuł Mistrza Śląska:

1.Pieniążek 47p.

2. Baran 44p.

3. Marciniak 25p.

4. Kostka 24p.

5. Twardzik 22p.

6. Jurasz 20p.

7. Różycki 14p. Nowak 14p.

9. Osiak 9p.

10. Borowiecki 8p. Jodłowski 8p.

Galeria zdjęć autorstwa Zbyszka Dorighi znajdziecie tutaj: www.fotoZdorighi.blogspot.com

A THE BEST OF czekają tutaj:

1. https://www.youtube.com/watch?v=LP1273Q50YM

2. https://www.youtube.com/watch?v=7D0xuD1KYHU

3. https://www.youtube.com/watch?v=BPiH5apEZ-s by Kupchuck!

Do zobaczenia w Jastrzębiu!!!

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *