71 Rajd Polski podsumowanie

1535369_823016344376712_2293429451576769028_n fot. ARKADIUSZBAR.PL

Zapewne już wiecie, że 71 Rajd Polski wygrał Francuz Sebastien Ogier ale po kolei. Zacznę od opisania odcinka numer 22 czyli Kruklanki 2. Próbę wygrywa oczywiście zawodnik, który stawia wszystko na jedną kartę w tym rajdzie czyli Latvala. Drugi czas notuje Neuville z stratą 1,8s a trzeci jest Meeke z 3,0s stratą. Czwarty czas notuje Hirvonen, który oddaje Latvali 4,5s do doścignięcia go na 4 miejsce w rajdzie. Ogier jest piąty, Haninen szósty, Mikkelsen siódmy a Robert Kubica notuje 9 czas na tym odcinku i jest 22 w klasyfikacji generalnej rajdu ( miejsce tak dalekie, ponieważ Robert z Maćkiem nie ukończyli wczoraj 4 odcinków i została nałożona na nich kara 20min – 1 oes to 5min kary a jakby tego było jeszcze mało to doszła jeszcze kara za spóźnienie na odcinek specjalny a to za sprawą wymieniania alternatora w samochodzie Kubicy stąd taki wynik ).

W generalce rajdu bez zmian. Ogier prowadzi z dużą przewagą nad Mikkelsenem, a z kolei Mikkelsen także kontroluje swoją przewagę nad Neuvillem, który jest trzeci i posiada już 13,2s przewagi nad Hirvonenem, który chciał atakować Belga ale teraz raczej skupia się już na obronie 4 miejsca przed swoim kolegą narodowym czyli Latvalą, który zbliżył się do niego już na 8,5s.

Próba numer 23 czyli Arena w Mikołajkach to można powiedzieć śmiało oes Ogiera, który wygrał ten odcinek już trzy razy a więc króluje zdecydowanie na tej próbie. Tym razem jednak Francuzowi nie zależało pędzić już jak na złamanie karku i wolał raczej oszczędzić opon na Power Stage i ta próba padła łupem Latvali. Drugi czas zanotował Haninen 0,1s straty a trzecim znakomitym wynikiem popisał się Robert Kubica 0,3s straty. Czwarty czas zdobyli razem Neuville i Hirvonen, którzy oddali Latvali tylko 0,5s. Mikkelsen wykręcił ósmy a Ogier dopiero szesnasty czas na tej próbie.

Odcinek ten nie przyniósł żadnych zmian w klasyfikacji generalnej rajdu jedynie Kubica awansował na 21 miejsce w generalce rajdu i posiada 7,9s straty do Huberta Ptaszka będącego na 20 miejscu. Ważna informacja jest jeszcze taka, że Latvala zbliżył się do Hirvonena na 8s i to ostatni odcinek rozstrzygnie wszystko, kto zdobędzie 4 miejsce bo podejrzewam, że nic więcej w czołówce się już nie zmieni.

1623710_759734390750366_7370614183279264797_n fot. Volkswagen Motorsport

Power Stage wygrywa Ogier, który do kompletu 25 punktów za wygraną w 71 rajdzie Polski dołączy 3 punkty za wygraną właśnie na Baranowie 2. Drugi czas notuje Mikkelsen z stratą 1,5s do Ogiera i do swoich 18 punktów za drugie miejsce dołącza 2 punkty za drugi czas na tej próbie. Trzeci czas i 1 punkcik wędruje do Latvali, który do Mikkelsena traci 0,8s a do Ogiera 2,3s na tej próbie. Celowo pogrubiłem 0,8s ale o tym za chwilę. Czwarte miejsce uzyskał Neuville, który Latvali oddał 1,6s ale mnie najbardziej interesowało jakie miejsce zajmie Hirvonen i oczywiście Robert. Lepszy okazał się nasz rodak a więc Kubica, który wykręcił tutaj szósty czas a Hirvonen był dopiero dziewiąty tracąc do Ogiera 9,6s a więc jak sami sobie szybko policzycie, gdyby Latvala był o 0,8s właśnie szybszy na tym odcinku i uzyskałby identyczny czas jak kolega z zespołu Mikkelsen to awansowałby na 4 miejsce w rajdzie a tak zabrakło mu do tego celu 0,7s!!! Wielka szkoda bo Latvali uciekły 2 punkciki sprzed nosa do klasyfikacji generalnej w WRC a oprócz dwóch punktów także mocno uciekł mu Ogier, który posiada ich już 166 a Lavtala 116 ale o tym także, za chwilę.

Podsumowując 71 Rajd Polski wygrywa Sebastien Ogier w VW Polo R WRC. Drugie miejsce z ponad minutową stratą zajmuje Andreas Mikkelsen także w VW Polo R WRC a trzecie miejsce stratą ponad dwóch minut do Ogiera notuje Thierry Neuville w swoim Hyundaiu i20 WRC, który po raz kolejny pokazuje pazura 🙂 Czwarte miejsce udaje się wybronić Mikko Hirvonenowi jadącemu Fordem Fiesta RS WRC i to najlepsze miejsce dla ekipy M – Sport. Piąte miejsce zdobył Jari Matti Latvala w VW Polo R WRC. Najlepsze siódme miejsce dla Citroena wywalczył Meeke, który zdołał się obronić przed atakującym go Paddonem w Hyundaiu i20 WRC. Robert Kubica kończy rajd na 20 miejscu w generalce ale ja jestem pełen optymizmu dla niego i tego co pokazał! Wielki szacunek panie Robercie!

Jeśli chodzi natomiast o zespoły fabryczne to 71 Rajd Polski potwierdził znów moje tezy a mianowicie, że jeśli chcesz coś osiągnąć w cyklu WRC to wskakuj to ekipy Volkswagena, która jest póki co bezkonkurencyjna w tym cyklu choć ten rajd pokazał i na co już trochę czasu czekałem, że Hyundaia może być także groźny gdyż Neuville był trzeci, Haninen szósty a Paddon ósmy z 4,2s stratą do siódmego miejsca należącego do Meeke. Citroen na pewno może sobie pluć ostro w brodę, iż Ostberg nie zdołał ukończyć rajdu i najlepsze miejsce dla Citroena to właśnie siódme miejsce wywalczone przez Meeke. M – Sport to czwarte miejsce od Hirvonena, który pokazał iż z Neuvillem i konstrukcją Hyundaia nie ma szans!

71 Rajd Polski był półmetkiem cyklu WRC 2014. Do zakończenia tego cyklu pozostało 6 rund z czego najbliższą jest rajd tysiąca jezior a więc rajd Finlandii, który jest rozgrywany w dniach od 01 do 03 sierpnia! Liczę, że Latvala zrobi nie małe zamieszanie na tym rajdzie, jednak trzeba pamiętać, że Ogier także bardzo lubi tamte trasy i potrafi być na nich szybki oraz nie wolno zapominać o takich domownikach jak Hirvonen, Mikkelsen, Ostberg Haninen czy Meeke. Już nie mogę się doczekać kolejnej rundy WRC a wy?

Przedstawiam punktacje WRC po 71 Rajdzie Polski:

1. Ogier 166p

2. Latvala 116p.

3. Mikkelsen 83p.

4. Ostberg 66p.

5. Hirvonen 52p.

6. Neuville 46p.

7. Meeke 38p.

8. Evans 36p.

9. Prokop 31p.

10. H.Solberg 24p.

11. Bouffier 18p.

12. Haninen 12p.

13. Kubica 12p.

14. Tanak 10p.

Do usłyszenia podczas rajdu Finlandii! Mam nadzieję, że uda się Robertowi złapać jakieś punkty do generalki WRC bo podczas rajdu Polski tempo miał imponujące niestety jednak pech go nie opuszcza, może poprzez to 13 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu? Robert chce już Finlandię podobnie jak i ja a Wy też tak czekacie już na te emocje?

 

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *