71 Rajd Polski OS 12 – 15

Troszkę pisałem już o wynikach na odcinku Stare Juchy gdzie słaby wynik zaliczył H.Solberg. Robert Kubica także nie był zadowolony z swojego tempa co też potwierdził wynik bo to był 9 czas na odcinku a Neuvill uzyskał 6 czas zbliżając się do Roberta na 0,6s. Kubica jednak wypowiadał się, że musiał cofać oraz że uderzył w kamień i złapał kapcia. OS 12 padł łupem Ostberga a drugie miejsce zajął Ogier, który stracił tylko 3,2s. Trzeci czas wywalczyli razem Meeke oraz Latvala. Tak jak pisałem wcześniej Neuville zaczyna cisnąć i Robertowi zapewne będzie bardzo ciężko utrzymać 8 miejsce w generalce.

10435841_656140814435275_1961208940481703763_n

OS 13 to niewątpliwie wielki pech Hołowczyca, który zaliczył najpoważniejszą rolkę wśród wszystkich Polaków startujących autami WRC i niestety nie pojedzie już dalej! Odcinek Babki mógł także pechowo zakończyć się dla Martina Prokopa, który jak mówił ledwo zauważył nalepkę „OK” od Hołka i cudem uniknął wypadku w tym samym miejscu co Hołek właśnie. Odcinek specjalny numer 13 wygrywa Ogier, drugi jest Latvala z stratą 3,6s a trzeci Ostberg z stratą 4,0s. Neuvill co najbardziej nas interesuje uzyskuje piąty czas i awansuje na 8 miejsce w generalce rajdu za Roberta, który spada na 9 miejsce w klasyfikacji generalnej oraz identyczne miejsce zajmuje na tym odcinku. Ogier posiada już ponad 14s przewagi nad Mikkelsenem. Ciekawe czy to będzie już pewne zmierzanie po 1 miejsce czy ktoś zdoła mu jeszcze zagrozić?

Odcinek Gołdap czyli 14 próba zmagań 71 rajdu Polski to najdłuższy odcinek, który liczy ponad 35km i właśnie tutaj jak się okazało rajd zebrał największe żniwo. Zaczęło się od Evansa który uderzył w kamień i uszkodził lewe przednie zawieszenie i pomimo próby naprawienia go nie przyniosło to pozytywnego rezultatu.  10440884_656156934433663_1350923260829194789_n fot. powrotroberta.pl

Kolejną „ofiarą” tego odcinka padł Meeke, który złapał kapcia i stracił ponad 2min 47s  co dało dopiero 27 czas na tej próbie i zaliczył spadek z 5 miejsca na 11 w klasyfikacji generalnej rajdu.

10478186_656156944433662_1774653622700588310_n fot. powrotroberta.pl

Niewątpliwie wielkim pechowcem tego odcinka jest Citroen a dokładnie jego kierowcy fabryczni. Najpierw Meeke łapie kapcia a zaraz potem Ostberg, który był coraz bliżej Mikkelsena i Ogiera uderza w kamień i dachuje swoją rajdówką.

10403675_656156921100331_1473785483953195297_n fot. powrotroberta.pl

Pech dopadł także Latvalę jednak trochę mniejszy. Latvala także uderza w kamień na bardzo szybkim lewym zakręcie jednak VW Polo wytrzymuje to uderzenie z tym, że było to tak silne uderzenie, że amortyzator przedni przeszedł na wylot przez nadkole i maskę Polo WRC. Pomimo tej przygody Latvala uzyskał 7 czas na tej próbie i skorzystał z przygody Ostberga wskakując za niego na 3 miejsce w generalce rajdu.

10502062_10152588609354973_6477544090199171647_n fot. rallye.magazin.de

Niestety pech złapał też i Kubicę, który znów złapał kapcia. Wszystko byłoby dobrze gdyby Robert wziął dwie zapasowe opony jak wszyscy a pamiętamy przecież, że jedną oponę już wymienił po OS 12 gdzie złapał kapcia i teraz postawił siebie w ciężkiej sytuacji bo ma do przejechania ponad 70km dojazdówki i jeszcze jeden oes liczący prawie 15km. Robert na tej próbie uzyskał 6 czas i po odpadnięciu Ostberga z rywalizacji przesunął się na 7 miejsce w generalce rajdu!

10437775_656189251097098_5479165611517347054_n fot. powrotroberta.pl

Podsumowując pechowy odcinek 14 rajdu Polski próbę wygrywa nikt inny jak Ogier, który umacnia się na prowadzeniu w rajdzie o kolejne 2,5s nad Mikkelsenem, który jest drugi. Trzeci czas uzyskał Neuville jednak jego strata do Ogiera na tym odcinku to już 21s.

W klasyfikacji generalnej rajdu Ogier pozostaje liderem i posiada 16,7s przewagi nad Mikkelsenem który zajmuje drugie miejsce a na trzecie miejsce wskakuje Latvala, który ma prawie 1min straty do Ogiera. Szkoda, że Ostberg odpadł bo znacznie ułatwił zadanie Latvali do zajęcia miejsca na podium jednak pozostaje jeszcze jeden oes do strefy serwisowej, gdzie Jari zapewne sporo straci z tak uszkodzonym zawieszeniem w Polo.

Baranowo to próba numer 15. Najszybszy na tej próbie był znów Ogier, który dołożył Mikkelsenowi kolejne 2,3s a trzeci czas uzyskał coraz szybszy Belg czyli Neuville z stratą 3,4s do Ogiera. Robertowi dała się we znaki przebita opona co było powodem uzyskania 10 czasu na tej próbie i stratę ponad 20s do Neuvilla. Pomimo tego wszystkiego bardzo się cieszę, że Robertowi udało się przejechać oes i dotarł do strefy serwisowej oraz udało się awansować na 6 miejsce w generalce rajdu za sprawą Latvali. Fin z amortyzatorem na podszybiu na tej próbie uzyskał dopiero 42 czas co spowodowało spadek z 3miejsca na 7 miejsce w generalce rajdu. Latvala traci do Kubicy 13,8s jednak i jemu bije brawo za dojechanie do mety i strefy serwisowej. Teraz swój czas mają mechanicy trzymajmy kciuki za nich!

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *