Rajd Arłamów I Runda RPP

obraz27 fot. doltuszyk

I runda RPP w Arłamowie bardzo mnie ciekawiła, ponieważ jak już wiecie kibicuje zawsze Hondą których jest coraz więcej a jechała także bardzo dobrze znana mi załoga Damian Wawrzyczek / Marcin Gaś, którzy zakończyli rajd na bardzo dobrym miejscu ale o tym już za chwilę.

Rywalizację w RPP rozpoczął odcinek Przemyśl w piątek, który był przejeżdżany dwukrotnie a pierwszą próbę wygrał Tomek Hupało w swoim Citroenie C2R2. Tuż za nim uplasował się Radosław Pogan +0,8s oraz Hubert Palider +4,1s. Druga próba tego samego odcinka to popis już dobrze znanego wszystkim Michała Bachuli w Hondzie Civic TypeR (siostrzeńca Janusza Kuliga ), który na tej próbie swojemu drugiemu koledze ( Hupało ) dołożył aż 11,2s. Trzeci czas uzyskał Rafał Kręcioch +13,7s ( Renault Clio z inicjałami Roberta Kubicy na samochodzie)  czyli także bardzo doświadczony zawodnik w RPP. Czwarty czas należał do Palidera,który wskoczył na drugą pozycję w generalce rajdu. Liderem po dwóch piątkowych oesach był Hupało z przewagą 8,5s nad Paliderem oraz 19,0s nad Kręciochem. Czwarty był Pogan z stratą do lidera 23,7s.

Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w sobotę od godziny 09:30 na os-ie Leszczawka 1, która przyniosła nie lada sensacje! Odcinek wygrywa załoga Purcha / Rusin w Fordzie Focusie. Drugi czas uzyskuje załoga Kurp / Pasztaleniec w Hondzie Civic VI generacji a trzeci czas uzyskuje załoga w Mitsubishi Lancer Evo IX N4 Łata / Trela. W klasyfikacji generalnej rajdu nadal bez zmian.

OS 2 sobotniego ścigania czyli Bircza 1 pada łupem załogi Łata / Trela co pokazuje, że w tych arcytrudnych warunkach jakie panowały na rajdzie rajdówką z napędem na cztery koła łatwiej się podróżuje niż ośką. Drugi czas notuje Palider w TypeR, który traci tylko 8,2s do zwycięzcy tego odcinka a trzeci czas uzyskuje załoga teamu ” ZOSTAW TEN RĘCZNY” czyli Klonowski / Hryniuk także w Mitsubishi Lancer Evo IX w specyfikacji N4/31. Tomek Hupało nadal utrzymuje pozycję lidera jednak Palider zbliżył się do niego już dość znacznie i traci tylko 3,7s. Pogan awansuje na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej jednak jego strata do lidera to już 27,3s.

obraz45 fot. doltuszyk

OS Leszczawka przejeżdżany po raz drugi wygrywa Bachuła zaledwie o 0,1s z Hupało, który notuje drugi czas tej próby ale Palider także nie śpi i nie zwalnia tempa i jest wolniejszy tylko o 0,3s od Hupało. W generalce nadal bez zmian tylko Tomek w Citroenie C2R2 powiększył przewagę do 4s nad Paliderem w Hondzie Civic TypeR.

OS Bircza, który także został pokonywany po raz drugi to znów dominacja aut cztero-napędowych, gdzie pierwszy czas uzyskał Łata a drugi Klonowski, który stracił 6s na tej próbie. Najlepiej z osiek poradził sobie Palider, który zanotował trzeci czas +7,0s do lidera odcinka i został liderem rajdu w RPP z przewagą 0,8s nad Hupało. Czwarty czas uzyskał Pogan +8,8s straty do Łaty lidera tego odcinka.

obraz9

OS 7 rajdu Arłamów czyli Leszczawka 3 to kolejna wygrana Łaty w Mitsubishi Lancer. Drugim czasem nareszcie popisuje się Hupało +3,8s a trzecim Palider +7,5s co skutkuje powrót Tomka Hupało na lidera rajdu jednak tylko z przewagą 2,9s nad Paliderem. Czwarty czas notuje załoga Kurp / Pasztaleniec w Hondzie Civic VTI VI generacji czym potwierdza, że można walczyć o czołowe pozycje również starszym autem!!!

OS 8 to nareszcie nowa próba na rajdzie czyli Pruchnik 1. Najlepszy czas znów uzyskuje załoga Łata / Trela. Drugim czasem popisał się Pogan w Reno Clio +19,1 a trzecim Kurp wyżej opisanej Hondzie Civic który jak widać coraz bardziej się rozkręca. Czwarty czas uzyskali Klonowski / Hryniuk +26,4s.

obraz37

Pruchnik 1 to dramat dla załogi Hupało / Fiołek, którzy na tej próbie łapią kapcia i tracą ponad 40 sekund. Z takiej sytuacji skorzystał Palider, który ponownie wrócił na lidera rajdu w RPP i to z przewagą 29,5s nad Hupało, który spadł na drugie miejsce a na jego błąd liczy także Pogan, który jest na trzecim miejscu w generalce i traci tylko 4,2s do załogi w Citroenie C2R2.

OS 9 czyli Bircza 3 pada łupem znów Łaty a drugi czas notuje Klonowski +12,9s. Trzecim czasem popisał się Kręcioch +15,2s a czwartym Warzyczek +15,9s. Jak się później okazało OS 9 był ostatnią próbą więc pierwszą rundę RPP wygrała załoga jadąca Hondą Civic TypeR czyli Palider / Fortuna z czego ogromnie się cieszę!

Klasyfikacja generalna rajdu:

1. Palider / Fortuna Honda Civic TypeR 51:33.6

2. Hupało / Fiołek Citroen C2R2 +21,2s

3. Pogan / Pochroń Renault Clio +25,1s

4. Kręcioch / Roik Renault Clio +57,2s

5. Wawrzyczek / Gaś Honda Civic VTI V gen. +1:04.4

6. Kalinowski / Białowąs Renault Clio +1:07.1

7. Sawko / Sajdak Renault Clio +1:19.o

8. Kurp / Pasztaleniec Honda Civic VTI VI gen +1:19.2

9. Biegun / Olejniczak Ford Fiesta R2 +2:46.9

10. Strychalski / Hinz Opel Astra GSI +3:19.7

Największymi pechowcami tego rajdu są; pierwsze miejsce przyznałbym niewątpliwie Damianowi Łata, który już podczas pierwszej próby na odcinku Przemyśl 1 urwał koło w swoim Mitsubishi po uderzeniu w krawężnik i pomimo świetnych czasów jakie uzyskiwał w drugi dzień musiał pogodzić się z wygraną klasy N4/31 przez Klonowskiego, który był wyraźnie wolniejszy.

Drugim wielkim pechowcem jest Grzegorz Musz, który powrócił do RPP swoją Honda Civic TypeR jednak podczas drugiej próby Przemyśla 2 ukręcił napęd czego nie udało się naprawić do sobotniej rywalizacji i musiał się wycofać z rajdu.

Ostatni pechowiec to Tomek Hupało, który przez zdecydowanie większość rajdu prowadził jednak na przedostatniej próbie złapał kapcia i stracił pozycję lidera. Cóż takie rzeczy po prostu się zdarzają w rajdach jednak Tomek dał sygnał konkurencji , że zamierza walczyć o tytuł Mistrza Polski w RPP w sezonie 2014!

obraz28 FOT. Doltuszyk

Na plus oceniam zawodników z Hond starszej generacji niż TypeR czyli Damiana Wawrzyczka z popularnego „jajka”, który uzyskał doskonałe piąte miejsce w rajdzie oraz Marcina Kurp w Hondzie Civic VTI VI generacji, który skończył zawody na 8 miejscu i zabrakło zaledwie 0,2s do 7 miejsca. Brawo chłopaki taki poziom to ja lubię! Rozczarowany jestem trochę postawą Michała Bachuli, który zajął dopiero 14 miejsce w rajdzie jednak widać było, że nie ma za bardzo doświadczenia w takich warunkach stąd też takie miejsce ( liczne zwiedzanie rowów i przygody ) ale liczę że na Świdnicy już pokarze pazura! Brawa także dla chłopaków z Reno, którzy prezentowali doskonałe tempo jednak zmieńcie rajdówki na Hondy a zobaczycie różnicę ;P

Gorąco pozdrawiam i do usłyszenia już w ten weekend z rajdu Świdnickiego KRAUSE!

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *