Rajd Arłamów dzień drugi RSMP

0001 fot mikla-foto.pl

Czas biegnie tak szybko i tyle się dzieje, że nie wyrabiam czasowo z opisywaniem choć rajdy na bieżąco śledzę. Zaczynam od mojej największej zaległości jaką jest rajd Arłamów. Pierwsza runda RSMP i RPP została rozegrana od 06 do 08 marca. Pierwszy dzień rajdu w RSMP opisałem na bieżąco a więc rozpoczynam podsumowanie dnia drugiego.

OS 7 który rozpoczął rywalizację dnia drugiego rajdu Arłamów na swoje konto zapisał Wojtek Chuchała jednak rywale nie spali i drugi czas na tym oesie należał do Habaja który stracił +2,1s a trzeci był Grzyb +4,7s co poskutkowało zmianą lidera rajdu na rzecz Łukasza Habaja, który wyprzedził Grzegorza Grzyba o zaledwie 0,5 sekundy. Trzecie miejsce w generalce rajdu utrzymuje Wojtek Chuchała, który jest także bardzo blisko wskoczenia na lepsze miejsce niż trzecie w generalce bo traci niecałe 6s do Grzyba i 6,4s do Habaja.

OS 8 to wspaniała odpowiedź Grześka, który uzyskuje najlepszy czas na tej próbie a Habaj notuje dopiero 6 czas ( +6,9s straty do Grzyba ) co powoduje powrót Grześka na lidera rajdu. Popularny Siemanko zanotował 5 czas ( +6,1s straty do Grzyba) i nadal pozostaje na trzecim miejscu w generalce rajdu. Warto wspomnieć, że od OS 7 jedzie Maciej Rzeźnik największy pechowiec tego rajdu ( wypadnięcie z trasy już na OS 1 ), który na tej próbie notuje 4 czas!!!

OS 9 czyli Leszczawka przejeżdżana po raz drugi to popis Łukasza Habaja, który wygrywa tą próbę a jego największy rywal Grzyb notuje dopiero piąty czas na tym odcinku jednak traci tylko 2s do Habaja i pozostaje nadal liderem rajdu z przewagą 4,4s nad Habajem. Drugim czasem na tej próbie popisuje się Oleksowicz, który ma zdecydowanie ochotę na 4 miejsce, które zajmuje Kuchar z przewagą +5,2s nad Oleksowiczem. Trzeci czas należy do Chuchały, który nadal jest bardzo blisko Habaja (+6,5s straty i +10,9s straty do Grzyba ). Przyznacie sami mi rację, że walka jest niezwykle emocjonująca i bez Kajta wcale nie jest nudno!!! 🙂

7637516 fot. www.digart.pl

OS 10 czyli Bircza 2 ponownie wygrywa Grzegorz Grzyb, który udowadnia, że bardzo pasuje mu ten odcinek, ponieważ próbę pierwszą także na tym odcinku wygrał.  Oleksowicz ponownie popisuje się identycznym czasem co Grzyb a Tomek Kuchar notuje trzeci czas +0,5s straty do Grzyba i Oleksowicza, który nie zamierza łatwo oddać czwartego miejsca Oleksowiczowi w generalce rajdu. Rzeźnik notuje czwarty czas, piąty Chuchała i szósty Habaj. W generalce rajdu bez zmian jednak Grzesiek umacnia się na prowadzeniu bo posiada już 12,8s przewagi nad drugim Habajem i 16,6s nad Chuchałą, który zajmuje trzecie miejsce. Niezwykle emocjonująco także trwa walka o czwarte miejsce w generalce rajdu pomiędzy Kucharem a Oleksowiczem, gdzie Kuchar posiada zaledwie 4,7s przewagi nad Maćkiem Oleksowiczem. Do zakończenia rajdu pozostały 4 odcinki specjalne! Cóż za emocje 🙂 cieszę się, że ponownie mogę je śledzić i opisywać!

OS 11 na swoje konto zapisuje Wojtek Chuchała, który tym wyczynem wskakuje na drugie miejsce w generalce rajdu za Łukasza Habaja, który zanotował na tej próbie dopiero 7 czas. Drugi czas na tej próbie notuje znów Oleksowicz, który jednak odrabia do Kuchara zaledwie 0,6s, ponieważ Tomek melduje się z trzecim wynikiem na tej próbie. Czwarty czas zanotował Butvilas z Hellerem a piąty Grzegorz Grzyb.

Klasyfikacja generalna rajdu Arlamów po OS 11 czyli Leszczawka 3 wygląda następująco. Pierwsze miejsce zajmuje Grzegorz Grzyb z przewagą 11,8s nad będącym na drugim miejscu Wojtkiem Chuchałą. Trzecie miejsce należy do Łukasza Habaja, który zaliczył spadek z drugiego miejsca jednak do Wojtka traci tylko 2,4s. Pojedynek o czwarte miejsce nadal trwa, jednak póki co na czwartym miejscu jest Kuchar z przewagą 4,1s nad będącym na piątym miejscu Oleksowiczem.

OS 12 czyli nowa próba, która nosi nazwę Pruchnik 1 to fantastyczny czas Maciej Oleksowicza, który wygrywa tą próbę z przewagą aż 8,2 sekundy nad drugim zawodnikiem na tej próbie czyli Tomkiem Kucharem. Łukasz Habaj w swoim Lancerze EVO IX R4 notuje trzeci czas +9,5s straty do Oleksowicza. Czwarty jest Wojtek Chuchała +12,2 straty do Oleksowicza a piąty Grzegorz Grzyb +16,1 sekundy straty do lidera tej próby. Taki zwrot akcji przyniósł spore zmiany w klasyfikacji generalnej rajdu. Liderem pozostał nadal Grzyb jednak jego przewaga zmalała do 7,6 sekundy nad Łukaszem Habajem, który powrócił na drugie miejsce w rajdzie z przewagą zaledwie 0,3 sekundy nad będącym na trzecim miejscu Wojtkiem Chuchałą. Wspaniały wynik Maćka Oleksowicza na tej próbie spowodował awans na czwarte miejsce w rajdzie spychając Tomka Kuchara na piątą pozycję jednak Maciek posiada tylko 4,1s przewagi nad Tomkiem.

Emocje sięgnęły zenitu u mnie bo rajd Arłamów mogło wygrać przynajmniej pięciu lub na pewno czterech kierowców. Nie pamiętam kiedy było tak ciasno w generalce w rajdach polskich. Całe te wielkie emocje popsuli organizatorzy, którzy nie wiem czemu odwołali dwa ostatnie odcinki rajdu Arłamów ( czyli OS 13 Pruchnik 2 oraz OS 14 Bircza 3 ). Wielka szkoda i organizatorom należy się upomnienie za pozbawienie nas tak wielkich emocji, bo kto wie co wydarzyłoby się jeszcze na tych dwóch odcinkach zwłaszcza, że Maciej Oleksowicz prezentował niesamowite tempo. Cóż, tego się już nie dowiemy i pozostaje nam poczekać na rajd Świdnicki KRAUSE, który zostanie rozegrany w dniach 11 – 13 kwiecień i najlepiej odzwierciedli nam kondycje i predyspozycje zawodników na tych trasach, ponieważ po pierwsze większość zawodników zna te trasy jak codzienny dojazd do pracy a dwa to wszyscy już zebrali budżet na sezon 2014!!!

Gratuluję wygranej Grzybowi oraz niezwykle cieszę się z drugiego miejsca Łukasza Habaja, któremu niezwykle kibicuję oraz trzeciego miejsca Wojtkowi Chuchale!!! Już w ten weekend Świdnica!!! Nie mogę się doczekać a Wy???

 

OS 12

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *