Dominacja Peugeota 208 T16

maxresdefault fot. Google

60 Rajd Grecji jest specyficzny z dwóch względów. Po pierwsze jubileuszowa edycja spada z rangi WRC do RME oraz pojawia się nowa broń Peugeota, która zdominowała odcinek testowy ale po kolei.

Pierwszy przejazd treningowy wygrał Breen oczywiście w Peugeocie 208 T16 i był szybszy od swojego kolegi Abbringa ( jądącego również nową bronią Peugeota ) zaledwie o 0.062s. Trzecim czasem na dzień dobry z Grecją popisali się Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran + 1.397s.

FP1-Akropolis-2014-fot.-www.omae-epa-live.gr_ fot. www.omae-epa-live.gr

Drugi przejazd treningowy to również dominacja Peugeota jednak Breen zamienił się  Abbringiem, który uzyskał najlepszy czas ( Breen uległ zaledwie o 0.365s). Trzeci czas uzyskał Bouffier +2.208s. Kajto na drugiej próbie uzyskał ósmy czas +3.451s.

FP2-Akropolis-2014-fot.-www.omae-epa-live.gr_ fot. www. omae-epa-live.gr

Pierwsze dwa miejsca po odcinku kwalifikacyjnym się nie zmieniają i Peugeot w tym dniu obejmuje rajd Bogów czyli rajd Akropolu. Najlepszy czas uzyskał Abbring. Drugi był Breen +0.634s a podium uzupełnił lider RME czy Lappi +0.752s. Kajto notuje doskonały czwarty czas +0.888s.

QS-Akropolis-2014-fot.-www.omae-epa-live.gr_ fot. www.omae-epa-live.gr

Po odcinku testowym przyszedł czas na wybieranie pozycji startowych do pierwszego jutrzejszego odcinka specjalnego tego rajdu. Abbring, który był najszybszy na odcinku kwalifikacyjnym wybrał pozycję numer trzy. Breen wybrał czwartą pozycję a Lappi piątą. Kajto poszedł w ślady kolegów i odpowiednio wybrał pozycję szóstą!

OS 1 jutrzejszego dnia otwierać będzie J. Tarabus. Przedstawiam kolejność startową do jutrzejszego dnia rajdu Akropolu 2014!

1. J. Tarabus

2. S. Wiegand

3. K. Abbring

4. C. Breen

5. E. Lappi

6. K. Kajetanowicz

7. B. Bouffier

8. B. Magalhaes

9. W. Gryazin

Prawdziwy rajd rozpoczyna się jutro o godzinie 09:31! Kajto powodzenia!!! Do usłyszenia jutro!!!

 

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *