I Runda AK Cieszyn 02.02.2014 podsumowanie

1622701_621519271253640_418924571_n

Automobilklub Cieszyński stanął na wysokości zadania i zorganizował
bardzo dobrą trasę dla zawodników, których oficjalnie zgłosiło się
czterdziestu trzech, jednak sądzę, że w dniu imprezy dopisało się
jeszcze około dziesięciu załóg co daje około pięćdziesięciu załóg
na trasie. Frekwencja bardzo dobra szczególnie jak przypomnimy sobie I rundę z AK Cieszyn w 2013 roku gdzie wszystkich załóg było około
dwudziestu. Trasa liczyła 1,9 km i była przejeżdżana trzykrotnie co
daje 5,7 km prób (nie licząc przejazdu zapoznawczego). Główną rolę do
uzyskania dobrego wyniku stanowiły opony. Parę dni wcześniej przed
sprintem pogoda była bardziej wiosenna niż zimowa i mogło się wydawać,
że podczas sprintu będzie sucho jednak nic bardziej mylnego. Część
załóg postanowiła na opony typu „slick” co nie było dobrym
rozwiązaniem (jeśli załoga nie zabrała sobie innych opon na wymianę),
gdyż podczas przejazdu zapoznawczego jeszcze było w miarę sucho ale już
na pierwszym przejeździe zaczęło mocno padać a deszcz odpuścił
dopiero pod koniec ostatniej próby. Na trasie znajdowało się sporo brudu
i liści co powodowało, że na trasie było bardzo ślisko a padający
ciągle deszcze nie ułatwiał zadania zawodnikom. W takich warunkach
bardzo łatwo było o błąd o czym przekonało się boleśnie kilku
zawodników. Najczęstsze uszkodzenia w rajdówkach to pokrzywione felgi,
złapane kapcie czy popękane zderzaki. Warunki były bardzo trudne co
cieszyło niewątpliwie kibiców bo na trasie działo się naprawdę sporo.
Było kilka wypadków na szczęście nie groźnych, jednak najbardziej
efektowny zaliczyła załoga Mitsubishi Lancera gdzie na całe szczęście
nikomu nic się nie stało.Deszcz dodawał ciągle jeszcze więcej emocji;
zarówno wśród zawodników jak i kibiców. Sukces I rundy nie wątpliwie
leży po stronie zawodników, którzy licznie przybyli na I rundę ale
także duże słowa uznania dla Automobilklubu Cieszyńskiego, który
przygotował fantastyczną trasę, dobrze ją zabezpieczył i oznakował,
wszystko przebiegało według harmonogramu czasowego, nie było spóźnień
i panowała bardzo przyjemna atmosfera mimo kiepskich warunków pogodowych.
Kibiców zapewne cieszyła najbardziej klasa 4 przeze mnie nazwana klasą
„szlachecką” gdzie jechały dwa Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, dwie
profesjonalnie przerobione Audi, dwie BMW oraz Golf II i najbardziej
efektowna załoga tej imprezy w combi Mitsubishi Legnum. Oprócz klasy
„szlacheckiej” kibice zapewne czekali na klasę markową czyli klasę Fiata
126p gdzie uczestniczyło 6 załóg, które dawały też mnóstwo frajdy
oczom kibiców. Klasa Gość liczyła dwie załogi ale jedna szczególnie
się wyróżniała; mowa o załodze w Mitsubishi Lancer, która także
bardzo efektownie poruszała się po próbach zawodów ale niestety jeszcze
bardziej efektownie wypadła z trasy na ostatnim przejeździe i nie
ukończyła zawodów a wielka szkoda bo kibice byli bardzo zadowoleni z
pokazu umiejętności tej załogi. Trzeba jeszcze wspomnieć o jednej
załodze z Mazdy, która w klasie aut przednionapędowych najlepiej
jechała pod publikę! To była bardzo dobra impreza na wysokim poziomie!
Oby AK Cieszyński więcej przygotowywał takich imprez! Na koniec
przedstawiam wyniki poszczególnych klas:

Klasa 4 („szlachecka”)
1. Przemysław Mendrek/ Artur Kałuża Mitsubishi Lancer 6:13,50
2. Łukasz Kobiela/ Krzysztof Borowiecki Mitsubishi Lancer 6:32,00
3. Grzegorz Fujcik/ Tomasz Sztymon Subaru Impreza 6:40,10

Klasa 3
1. Kamil Bolek/ Arkadiusz Jaworski Renault Clio 6:43,20
2. Krzysztof Procner/ Mateusz Gołek Renault Clio 6:48,70
3. Dawid Holeksa/ Mariusz Cieślar Mazda 323 7:03,80

Klasa 2
1. Wojciech Tomalik/ Grzegorz Golik Daewoo Lanos 6:56,70
2. Wiesław Martynek/ Katarzyna Mazurkiewicz Peugeot 206 7:01,10
3. Dawid Trzpiot/ Kamil Rogalski Honda Civic 7:05,90

Klasa 1
1. Bartosz Tondryk/ Dominika Tondryk Ford Fiesta 6:53,60
2. Krzysztof Sztuc/ Monika Balcar Peugeot 205 6:57,40
3. Jakub Sulej/ Sebastian Jazwa Fiat SC 7:02,70

Klasa Markowa
1. Daniel Opioła/ Bartosz Gaura Fiat 126p 7:21,60
2. Andrzej Kawulok/ Łukasz Czyż Fiat 126p 7:32,70
3. Mariusz Pońc/ Dagmara Kowol Fiat 126p  7:37,50

Klasa GOŚĆ
1. Szymon Grochowski/ Rafał Górniok Fiat 126p 7:26,70

Pełne wyniki dostępne na stronie
http://ak-cieszynski.ox.pl/images/sprinty2014/Wyniki%20Kaczyce%2002-02-2014%20vpdf.pdf

Filmy:
Wypadek Mitsubishi Lancer http://www.youtube.com/watch?v=45CetQzOPSs
Action Kupchuck Records https://www.youtube.com/watch?v=zZxpcaFjL8Y
The Best Of by Oesrecords http://www.youtube.com/watch?v=bnT_r-YXFhU

Szukacie galerii do obejrzenia swoich zdjęć? Tutaj linki do galerii:

1.http://www.np126p.pl/index.php?module=Galerie&category=inne&item=1011
galeria Andrzeja Janik
2. http://www.np126p.pl/index.php?module=Galerie&category=inne&item=1013 galeria od Diany Miech bardzo obszerna!

Mam nadzieję, że do zobaczenia na torze Fiata w Tychach 09 lutego! Oby
śnieżnym torze!

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *