Podsumowanie ERC Rally Liepaja

Drugi dzień rajdu nie był przeze mnie już tak bacznie śledzony co pierwszy, gdyż sam brałem udziałem w rajdzie amatorskim ale postaram się prześledzić poczynania Kajta w tym dniu. Przed moim rajdem udało mi się jeszcze prześledzić wynik Kajta z pierwszego oesu dnia drugiego czyli OS-u 7. Kajetanowicz zaczął rewelacyjnie bo od 3 czasu na odcinku. Przed nim był tylko Gryazin +2,0s i Plangi (w Lancerze EVO X) +2,8s. Ta sytuacja spowodowała wielki optymizm u mnie, gdyż bardzo chciałem aby Kajto powrócił na podium tego rajdu; choć wiedziałem, że będzie bardzo ciężko bo nasz zawodnik z Ustronia tracił do V-ce mistrza Europy Breena +36,7s a więc aby powrócić na podium Kajto musiałby Breenowi na każdym odcinku dokładać po ponad 6s. Zadanie ciężkie ale realne jak wszystko w rajdach! Os 8 Kajto także pojechał bardzo dobrze bo zanotował identyczny czas jak Breen co utrudniło już ewentualny powrót na podium ale tragedii jeszcze nie było. Odcinek numer 8 wygrał Lappi. Drugi czas zanotował Plangi +3,4s, trzeci Gryazin +4,1 a czwarty czas odcinka należał do Kajta i Breena +8,0s. Przypomnę, że Kajto był pomiędzy młotem a kowadłem, ponieważ na 6 miejscu był Wiegand, który zapewne czekał tylko na błąd Kajta i próbował wywierać na nim presję a dwa to Breen, który już w pierwszy dzień raz stracił 3 miejsce w rajdzie, które jednak z powrotem wywalczył w dwóch ostatnich odcinkach dnia pierwszego. Kajto jak zawsze uśmiechnięty podkreślał, że jedzie tutaj głównie po doświadczenie bo wszystko jest tutaj do niego nowe i musi się jeszcze wiele nauczyć ale bardzo się cieszy, że w tylu nowościach jest w stanie nawiązywać walkę z V-ce mistrzem Europy. Walka o 1 miejsce dalej toczyła się pomiędzy Lappim a Gryazinem oraz o trzecie miejsce pomiędzy Breenem, Kajtem i Wiegandem. Os 9 zapisuje na swoje konto znów Lappi, który powiększa swoją przewagę nad Gryazinem do +15,1s. Drugi czas tego odcinka należy do Breena, który do Lappiego stracił na tym odcinku +9,6s. Trzeci czas uzyskał Gryazin +11,8s a czwarty Kajto +18,4s, który w starciu z Breenem stracił do niego kolejne +8,8s i było coraz trudniej o powrót na podium choć Kajto jak mówił wcale o tym nie myślał! 0S 10  to kolejny popis Kajetanowicza, który notuje drugi czas tego OS-u i daje mi jeszcze nadzieję, że może się mój plan udać. Lappi znów wygrywa, drugi czas należy do Kajetanowicza, który do Lappiego traci +2,3s, trzeci jest Wiegand +2,6s a czwarty Breen +3,5s do Lappiego a Kajto pomimo drugiego czasu odrabia do Breena tylko 1,2s. Do zakończenia rajdu pozostają już tylko dwa odcinki specjalne. Kto wygra rajd? Lappi czy Gryazin, który traci do młodego Fina +19,8s a kto zajmie trzecie miejsce? Breen, Kajto czy Wiegand? Breen nad Kajtem ma 39,8s przewagi i raczej mało prawdopodobne aby Polskiemu kierowcy udało się to odrobić, choć wszystko w rajdach jest możliwe, jednak znajomość tras i większe doświadczenie Breena bardziej przemawiają za Irlandczykiem niż Polakiem. Wiegand do Kajta traci ponad minutę a do Breena ponad +1min i 40s i raczej nie liczy się już w walce o 3 miejsce, choć popis daje na OS 11, który zapisuje na swoje konto, drugi jest Lappi, który traci do Wieganda +2,8s, trzeci czas należy do Breena + 4,8s a czwarty czas do Kajta + 7,9s, gdzie Breen Kajtowi dołożył kolejne + 3,1s. Gryazin notuje dopiero piąty czas i traci do Lappiego + 8,7s a w generalce rajdu traci do Fina już ponad 25s! OS 11 był decydujący dla tego rajdu. Teraz czas na serwis i za chwilę ostatni OS 12 tego rajdu i dnia drugiego. Na pierwszym miejscu jest młody Lappi, drugie miejsce należy do Gryazina, który traci +25,7s, trzecie miejsce należy do Breena, który do lidera traci +1:24,2 a do Gryazina +58,5s. Czwarte miejsce zajmuje Kajetanowicz ze stratą do Breena +42,9s i musiałby się stać cud aby Kajto to odrobił ale Breen musiałby zaliczyć jakiś wypadek lub samochód musiałby doznać jakieś awarii czego oczywiście Irlandczykowi nie życzę. Wiegand zajmuje 5 miejsce i traci do Kajta +54,6s. Pierwsze 5 miejsc wydaje się już ustalone; ciekawe czy zmieni się coś podczas ostatniego odcinka?

Rusza OS 12, którą wygrywa nikt inny jak oczywiście Lappi. Drugi czas należy do Gryazina, który traci +9,0s trzeci czas notuje Breen +12,6s ;czwarty Wiegand + 14,4s, piąty Vorobjovos + 20,5 i szósty Kajto + 28,4s. Po tych czasach wiadomo, że w generalce rajdu nic się nie zmienia. Rajd wygrywa E.Lappi z J.Ferm w Skodzie Fabii S2000. Drugie miejsce, które jest życiowym sukcesem tego zawodnika należy do V.Gryazin z D.Chumak w Fordzie Fiesta S2000, który straty miał do lidera +34,7s. Trzecie miejsce zajmuje C.Breen z S.Martin w Peugeot S2000 +1:36,8s straty do Lappiego. Czwarte miejsce zajmuje K.Kajetanowicz z J.Baran w Fordzie Fiesta R5 z stratą + 2:35,5 do Fina. Piąte miejsce zdobywa S.Wiegand z F.Christian w Skodzie Fabii S2000 + 3:16,1 do lidera.

Czwarte miejsce Kajetana Kajetanowicza z Jarosławem Baranem w Fordzie Fiesta R5 to niewątpliwie wielki sukces i Kajto jest dla mnie mistrzem pomimo, że nie udało się wskoczyć na podium rajdu, choć czterokrotny mistrz Polski nie miał tego w planach i sądzę, że dobrze gdyż zdobyte doświadczenie na tym rajdzie w przyszłości zapewne zaprocentuje! Jeśli ktoś myśli, że Kajto jechał zbyt zachowawczo to polecam jeden fragment z relacji rajdu : http://www.youtube.com/watch?v=-7VGv9NVMHM od 1:14 ale w szczególności od 1:23 do 1:31 ! Trasa była całkiem nowa dla naszego zawodnika, warunki w jakich jechał także zwłaszcza, że spełniło się jego marzenia gdyż w tym rajdzie można było jechać na szwedzkim długim kolcu co Kajto doświadczał pierwszy raz a w Fieście jechał dopiero 3 raz , więc wynik uważam za absolutnie rewalacyjny! Kajto jesteś mistrzem!

Na koniec moje małe podsumowanie oesowych zwycięstw zawodników:

Lappi wygranie 7 OS-ów ( OS 4,5,6,8,9,10,12) ,Gryazin wygrana 2 OS-ów ( OS 2,3 ), Wiegand również wygrana 2 OS-ów ( odcinek kwalifikacyjny + OS 11), po 1 zwycięstwie oesowym na swoje konto zapisali: Bouffier ( OS 1), oraz Plangi (OS 7). Breen nie wygrał ani jednego odcinka specjalnego, jednak 3razy był na drugim miejscu odcinków (Odcinek kwalifikacyjny, OS 4 i OS 9) a 4razy zajął trzecie miejsce na odcinkach numer ( 2,6,11,12 ). Kajto również nie wygrał żadnego odcinka specjalnego a jego najlepsze wyniki drugie miejsce na OS 10 oraz trzecie miejsce na OS 7.

Aby przypomnieć sobie rywalizację na rajdzie Liepaja ( II rundy Rajdowych Mistrzostw Europy) polecam obejrzenie relacji z Eurosport na youtube. Poniżej linki.

Dzień 1

Dzień 2

http://www.youtube.com/watch?v=5B2GdJ0nk8M

http://www.youtube.com/watch?v=aTAkX59ZjA4

Miłego oglądania!

 

Autor: Marlej

Świr na punkcie rajdów samochodowych oraz motoryzacji. Rajdy są dla mnie jak codzienny chleb i gdy nie poczytam choć przez jeden dzień jakiejś nowości rajdowej to choruję. Aktualnie jestem amatorskim pilotem rajdowym oraz zwykłym kierowcom w moim wypieszczonym samochodzie czyli Hondzie Civic VI gen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *